Kennismaking met augmented reality
Augmented reality (AR) is een technologisch verbeterde weergave van de werkelijke wereld die wordt gecreëerd door het gebruik van digitale visuele componenten of andere zintuiglijke stimulatie. Het is een trend in ontwikkeling bij bedrijven die zich bezighouden met mobile computing en commerciële apps. Een van de belangrijkste doelstellingen van augmented reality is het benadrukken van bepaalde elementen van de fysieke omgeving. Het is ook bedoeld om het bewustzijn te vergroten en toegankelijke informatie te genereren die kan worden gebruikt in real-world toepassingen. Laat een ar applicatie maken te midden van de hoeveelheid gegevens die tegenwoordig beschikbaar zijn. Met Big data kunnen organisaties helpen betere beslissingen te nemen en inzicht te krijgen in onder meer het koopgedrag van klanten.
Het verschil tussen augmented reality en virtual reality
Augmented reality evolueert en wordt op steeds grotere schaal gebruikt in een verscheidenheid van toepassingen. Marketeers en technologiebedrijven hebben sinds het ontstaan van augmented reality geworsteld met het bestrijden van de indruk dat augmented reality niet meer is dan een marketingtool. Consumenten lijken concrete voordelen te halen uit deze functie en anticiperen erop als onderdeel van hun koopproces. Augmented reality maakt gebruik van de huidige reële omgeving en legt daar virtuele gegevens overheen om de ervaring te verbeteren. Virtuele realiteit boeit gebruikers en stelt hen in staat in een volledig nieuwe omgeving te leven die door computers is ontwikkeld en weergegeven. Gebruikers kunnen betrokken zijn bij een geanimeerde scène of een momentopname van een locatie in de echte wereld die is geïntegreerd in een virtual-reality programma. Mensen kunnen met behulp van virtual reality in elke andere richting kijken alsof ze er echt zijn.
Augmented reality en het bedrijfsleven
Augmented reality helpt bedrijven hun naamsbekendheid te vergroten en een loyale klantenkring op te bouwen door de kloof tussen de realiteit en de virtuele wereld te overbruggen. Augmented reality heeft ook tot doel zijn publiek aan zich te binden. AR-technologie komt de gezondheidszorg ten goede door de patiëntenzorg te verbeteren en medische professionals te helpen hun prestaties te verbeteren. Dit kan worden gedaan door ingewikkelde medische concepten te vertalen naar interactieve driedimensionale vormen.